27 juni 2013

Mijn passie | John Mayer

Ik heb meerdere passies, ook al lijkt het soms alsof ik niks meer leuk vind. Dat laatste lijkt misschien zo, maar het komt er altijd op neer dat er een paar dingen zijn die mij juist door dat soort dagen slepen. Ik heb jarenlang niet willen zien dat ik dingen leuk vind. Ik dacht altijd dat ik niks leuk vond, nergens van kon genieten en niks op prijs stelde. Maar dat is niet waar. Ik was mezelf alleen aan het wijsmaken dat het niet zo was. Natuurlijk zijn er dingen die mij toch ergens diep van binnen blijer maken dan dat ik was. En hierbij dan de eerste passie/liefde.



Jazeker, het is de geliefde meneer John Mayer. Ik weet nog mijn eerste 'ontmoeting' met hem. Hij speelde op Pinkpop en dit was ik op tv even aan het kijken. Hij speelde Free Fallin' en daarna deed hij ook nog een te gekke gitaarsolo (met zijn gitaar op de grond!) en toen was ik om. Ik heb mijn vader alle albums laten downloaden en heb ze allemaal al plat gedraaid. De meeste songs staan altijd op mijn iPod. 

Wel heb ik het idee dat ik soms weer nieuwe nummers tegen kom. Soms moet je namelijk ook de tijd nemen om te luisteren. Wat vooral bij John wel het geval is, want je kunt geen haast en druk hebben als je John Mayer luistert. Als ik niet kan slapen, staat hij me bij. Het is een momentje voor mezelf. Ik neem de tijd om te luisteren en uit te vinden wat hij met zijn teksten bedoelt.

Zo had ik gisteren mijn dag ook niet. En toen ineens kwam ik op het geniale idee om weer eens zijn muziek aan te zetten. En ja hoor, daar kwam de rust al. Ook kwam ik erachter dat 'Neon' toch wel een heel mooi liedje is. Ik vind het wel fijn hoor, muziek waarvan je weet dat het bestaat, maar later pas echt leuk begint te vinden. Als een soort surprise. Die je nu wel open maakt en ziet wat het voor moet stellen. Hij staat nu dus ook constant op. 

Ik wil ook graag een top 5 maken van mijn favorieten:
  1. Free Fallin'
    Ik wil niet weten hoe vaak ik dit liedje heb afgespeeld. Ik word er rustig van, maar soms moet ik er ook wel van huilen. Ik heb er ook veel aan gehad toen ik een liefde liet overgaan. En soms wil ik even weg zijn van de wereld en daar zingt hij ook over, gewoon heel fijn en op allerlei momenten herkenbaar.
  2. Why Georgia
    Ik snap heel vaak de wereld niet. En dit liedje vraagt zich dan ook duizend maal af: waarom? En andere vragen met betrekking tot de zin van het leven. Hij stelt gerust, maar laat me ook heel erg huilen. Hij is precies wat ik soms nodig heb.
  3. Your body is a wonderland
    Ik ben een romanticus en bij dit liedje heb ik dan ook meteen de intentie om helemaal weg te dromen. Deze heb ik ook echt zo vaak al gehoord. Hij haalt je liefdesgevoel weer helemaal naar boven.
  4. The heart of life
    Volgens mij is dit ook een liedje dat ik toen voor het eerst heb gezien. Ik heb deze zo vaak gedraaid en ben hier ook heel vaak mee in slaap gevallen. Het stelt je gerust, want er zijn zo vaak dingen fout en dingen gaan niet zoals je zou willen. Maar het komt altijd goed. 
  5. Belief
    Naar mijn idee gaat het over iets in je hoofd veranderen. En goh, laat dat mij ook nou net het probleem zijn. Daarom is het heel fijn om te horen dat dingen anders kunnen zijn als het in je hoofd anders is.
Naast deze 5 ben ik ook nog heel erg fan van Who says, War of my life, Half of my heart en Stop this train. En ook Neon natuurlijk! Mijn droom is dan eigenlijk ook om hem ooit nog eens live te zien. Ik denk dat ik dan helemaal in janken uitbarst, maar dan van geluk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten