8 augustus 2013

Mijn vakantieweek

Het is mijn vakantieweek. Of beter gezegd: deze week heb ik voor mezelf ingepland dat ik vakantie ging vieren. Of nog beter gezegd: dit is een week waarin ik alles opzij schuif en gewoon lekker niks doe. Of toch wel iets, als ik daar zin in heb. 

Deze week was voor mij nodig. Ik loop al jaren zonder vakantie rond, neem hier en daar wel rust, maar eigenlijk vind ik de rust in mijzelf dan nog niet. Zondag heb ik mezelf naar Friesland gestuurd om daar een week te bivakkeren. 

Maar wat dóe je dan?
Dat is natuurlijk wel de vraag. Toen ik gisteren tegen mijn mama zei dat ik vandaag even helemaal niks ging doen, vroeg ze zich af of ik het niet fijn vond om wel iets te doen. Tuurlijk wil ik wel iets doen, maar ik wil niet van tevoren zeggen dat ik dat ene ding ga doen. Uiteindelijk heb ik ergens op zolder een puzzel gevonden, wou ik beginnen, kreeg ik buikpijn (hallo tijd van de maand) en lag ik vervolgens op de bank met een deken, m'n schaap, een kruikje, Candy Crush en de TV. Nu liggen er al zo'n 100 stukjes en ik vind het allemaal oké. Sinds ik hier ben heb ik mijn telefoon ook weggelegd. Ik heb al mijn meldingen uitgezet, zodat ik alleen die paar keer per dag dat ik op mijn telefoon kijk, dan wel ga checken of ik iets heb gemist. Wat blijkt: ik ben toch nog wel wat gebeld (ze missen me, ze hebben me nodig, jeej ik ben belangrijk!), genoeg whatsappjes en de groepswhatsapp mist me niet. Ook is het een stuk stiller zonder constant mijn mail te checken. Ik mis niks en het is heerlijk. Dit wil ik volhouden. Stom ding is het eigenlijk. Ik kan prima zonder. 

Hoe zag mijn week er verder uit?
Het is allemaal een beetje eentonig, maar dit is de opsomming van de dingen die ik steeds doe.
  • Badmintonnen (we hebben een veldje incl. net in de tuin gemaakt!)
  • Spelletjes op de iPad. Ik wissel meestal tussen Hay Day, Candy Crush, de Minions en Super Pinguin.
  • Op de bank liggen/zitten
  • Tv kijken (niet eens zo vaak)
  • Buiten zitten
  • Mee boodschappen halen
  • Lekker ontbijten/lunchen/avondeten
  • Heerlijk slapen
  • Knuffelen met de katten
  • Puzzelen
De gekke, spontane dingen in mijn vakantie
Ja die heb ik ook. Ik kwam erachter door de opsomming van hierboven dat sommige dingen juist helemaal niet normaal zijn. 
  • Met mama naar de braderie. We zouden hierna 1 biertje doen, wat er wel iets van 9 werden. Ik moest met mama nog zo'n 7 km fietsen en je raad het al: ze slingerde heen en weer over het fietspad. Hilarisch.
  • M'n papa had het er al over sinds ik thuis was: frikandellen bakken 's avonds laat! Gisteren was het dus zover en hebben we om 11 uur 's avonds 2 frikandellen p.p. gegeten. Jammie.
Wat ga ik nog doen?
Ik blijf waarschijnlijk t/m zondag. Zondag wil ik namelijk weer eens afspreken met een vriendinnetje van me. Zij kan alleen zondag, dus nouja goed, dan blijf ik wel tot dan. Zo erg is het ook weer niet. De komende dagen hoop ik nog wat aan mijn laptop te kunnen doen. Het is er zo'n puinhoop. En eigenlijk moet ik mijn beide harde schijven ook een beetje opruimen. En ik wil nog even kijken of ik iets kan doen aan de website van mijn dispuut. Dat moet ik alleen even met papa doorspreken. En als ik ergens nog goede ideeën heb, of zin, dan ga ik bezig met wat doelen op te schrijven voor mijn opdracht. Voor de rest:

Relaxxxxxxxxxx.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten