30 januari 2014

Donderdagmiddagbezigheid

Vanmiddag had ik een heel goed idee. Ik heb namelijk geen tentamens meer (had ik die überhaupt ooit?) en wou mijn tijd vullen met iets anders dan nuttige dingen. Daarnaast is het voor mij aan het eind van het kwartiel altijd tijd voor iets nieuws. - Aan het begin en het midden van het kwartiel ook hoor, maar dat terzijde - Dus ik wou iets doen wat me geen geld ging kosten, of zo weinig mogelijk, maar mezelf wel legaal en met goede bedoelingen de stad in sturen om leuke dingen te kopen. Dus dat werd..


Gratis shoppen!

Nu zul je zeggen, gratis shoppen ammehoela. Maar nee, het was echt gratis shoppen! Ik heb mijn bankpas met geen vinger aan durven raken. Wel heb ik mijn cadeaubonnen bij elkaar gepakt en in mijn portemonnee gepropt. Met een overvolle portemonnee liep ik gewapend de stad in. Ik mocht van mezelf ook nog de supersale items checken. Ik vind het prachtig om daar te speuren naar budget-items die ik vervolgens elke dag ga dragen. Ik snap heel vaak niet waarom iemand anders het al die tijd heeft laten hangen terwijl het zo'n mooi kledingstuk of item is. Het zal vast meant for me zijn. Daar ben ik dan ook heel erg blij mee.

Mijn zoektocht naar schade

Waar het op neer komt: ik ging lekker de stad in en ondertussen langs supersale dingen. Dat was allemaal niet genoeg om me blij te maken en m'n vingers naar de pinpas te laten grijpen. Eenmaal aangekomen bij de Rituals ging ik op zoek naar iets voor max 10 euro. En jawel hoor: bodyscrub! Dat was de laatste dagen iets waar ik heel erg naar verlangde maar niet in huis had. Een plus een maakt twee dus die ging mee! Schade: 0 euro en een opgemaakte cadeaukaart. Deze had ik gisteren trouwens gekregen op de laatste werkdag bij de IKEA van mijn collega's. Lief hè :-) Hier wil ik nog iets apart over schrijven (de IKEA) dus wie weet komt deze binnenkort online.

Toen liep ik verder. Eerst op zoek naar de NYC lippenstift die lijkt op een potlood. Niet te vinden in de Kruidvat. Dus zonder prooi de winkel uit. Een beetje jammer. Want hiervan mocht ik eigenlijk wel eentje kopen, die ik vervolgens heel vaak zou dragen. Totale schade tot nu toe: 0 euro, een opgemaakte cadeaukaart en een gemiste kans voor de Kruidvat. 

Ook had ik nog een Fashioncheque. Nouja, ik had deze 1,5 jaar geleden van mijn broertje gekregen voor mijn verjaardag en ik had er een hele mooie riem van gekocht. Al die tijd heeft €5,05 op me staan wachten. Dus ik ging kijken bij de V&D, maar daar was de sale óf te duur (>€15,-) óf te lelijk. Jammer dan. Toen zocht ik buiten maar weer op mijn telefoon op waar ik deze nog meer kon besteden en tadaaa: de Hunkemöller zag ik in de verte! Ik had laatst alleen al een lading BH's en slipjes gekocht (dat was schadekwestie: teveel), dus wat kon ik daar nog meer halen? Toen ik daar rondliep en niks bijzonders zag bedacht ik ineens dat ze ook cosy socks moesten hebben! Ik zag ze laatst bij het vriendinnetje van mijn broertje, heb ze zelf ook van de Primark, maar wou wel mooiere en betere. En tadaaaa: daar had je voor 7 euro 2 paar cosy socks! Dus ik kom bij de kassa, geef mijn Hunkemöller-pas en ze vraagt of ik mijn 5 euro korting wil gebruiken die ik de vorige keer had verzameld. 'Uhhh ja doe maar'. En toen nog mijn fashioncheque erachteraan. Totale schade: 0 euro, een opgemaakte cadeaukaart, een gemiste kans voor de Kruidvat en maar 2 euro van mijn fashioncheque af.

De winst

Het belangrijkst na een uurtje shoppen: de winst! Nou, ik kan je zeggen, ik ben superblij. Ik heb niet echt een schade maar ben wel wat rijker. Of ben ik nu materialistisch? Nee toch? Een beetje is prima. Hier komt 'ie dan, de winst: 
  • Rituals bodyscrub à €10,-
  • 2 paar cosy socks à €7,-
  • Nog €3,05 over op mijn Fashioncheque
En de schade: niks bijzonders! Jeeeej! Komende zondag ga ik daarnaast al mijn cadeaubonnen van de IKEA besteden. Nog een middagje gratis shoppen: LOVE IT. Jullie ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten